Hoi! Wij zijn Badmintonclub Druten

Een echte sport voor alle leeftijden en niveaus en dat is te zien binnen onze club. Junioren, senioren, recreanten en een woensdagmiddaggroep leven zich elke week weer uit op de banen in onze thuishaven “De Heuvel” in Druten, waarna er in de kantine ruim de tijd wordt genomen voor de derde helft. Er zijn meer dan genoeg redenen om bij BC Druten te komen badmintonnen

Badminton is, in tegenstelling tot het hierboven geschetste plaatje, toch echt wel een intensieve racketsport. Zo kan je met conditie, techniek en tactiek het spelletje onder de knie krijgen. Anticiperen op wat je tegenstander gaat doen en snel kunnen reageren zijn cruciaal.

Bij onze club kun je terecht voor trainingen met veel persoonlijk advies en vrije speelavonden, waardoor je bij BC Druten volop de ruimte hebt om jezelf te ontwikkelen. Daarnaast kun je je aanmelden om competitie te komen, zo speel je elke week tegen een ander team uit de regio en leer je ontzettend veel in korte tijd. Ook als je geen (of niet meteen) competitie wil spelen kun je natuurlijk bij BC Druten komen spelen, er is een recreantengroep op dinsdagavond en een op woensdagmiddag.

Wat veel mensen niet weten, is dat badminton zelfs de snelste racketsport ter wereld is. Met de snelste smash ooit gemeten van 417 km/h (!) in een wedstrijd blijven andere sporten ver achter.

Als laatste de meest voor de hand liggende reden om te komen badmintonnen: het is gezond! Dat sporten gezond is, is natuurlijk algemeen bekend. Omdat badminton zo intensief en veelzijdig is, gebruik je bijna al je spieren in je lichaam en is het dus veel efficiënter dan hardlopen. Ook is het snelle spel goed voor de reflexen en het uithoudingsvermogen. Daarbij is het een sport met relatief weinig blessures. Alleen maar pluspunten dus!

Enthousiast geworden? Gelukkig heb je niet veel nodig om kennis te maken met onze sport en onze club: kom een keer langs met sportkleding, wij regelen de rest! Een racket en shuttles zijn in de sporthal beschikbaar. Na drie keer gratis meespelen kun je een inschrijfformulier invullen en aangeven of je competitie wil spelen of niet. Tot snel!

Super leuk!

Mega snel!