Badmintonclub Druten bestaat 50 jaar

In mei 1971 richtte een clubje van zes Drutenaren Badmintonclub Druten op. Nu, 50 jaar later is de club uitgegroeid tot een gezellige sportvereniging, waar naast sportieve ambities, vriendschap en saamhorigheid hoog in het vaandel staan. Op 28 mei organiseert de vereniging een digitale pubquiz voor alle seniorleden om alvast stil te staan bij het jubileum. Het echte jubileumfeest vindt op een later moment plaats, als het corona-virus onder controle is.

Open lucht

De oprichters van de vereniging spanden in eerste instantie een netje in de open lucht. Een van die oprichters, Piet Deckers, is nog steeds actief lid van de vereniging. In 1971 verhuisde de snelgroeiende vereniging naar de nieuwe sporthal aan De Heuvel. In de beginperiode werden er regionale wedstrijden gespeeld, maar het duurde niet lang of de vereniging sloot zich aan bij de landelijke badmintonbond om in de landelijke competitie aan te sluiten.

In de loop der tijd is ook een jeugdafdeling gestart en in 2008 is de 55+ groep opgericht. Deze drie groepen van junioren, senioren en 55+ zijn nog steeds volop actief. De vereniging biedt daardoor voor alle leeftijden de mogelijkheid om badminton, de snelste racketsport ter wereld, op eigen niveau te spelen; van ervaren competitiespeler tot beginnende recreant. Momenteel is het oudste actief spelende lid 82 jaar.

Vriendschap

Door de jaren heen heeft de actieve vereniging bewezen dat sportieve ambities heel goed te combineren zijn met gezelligheid. Naast de sportieve activiteiten is de vereniging ook actief in het organiseren van gezamenlijke activiteiten buiten het veld; spelletjesavonden, gezamenlijke etentjes en het jeugdkamp zijn terugkerende activiteiten. De vereniging is een plek waar iedereen welkom is en waar al menig vriendschap is ontstaan.

Festiviteiten

Een speciaal in het leven geroepen feestcommissie heeft diverse activiteiten voorbereid om het 50-jarig bestaan van de club te vieren. In verband met het corona-virus zijn deze nu uitgesteld tot een later moment. Om het jubileum toch niet helemaal ongemerkt voorbij te laten gaan, is er op 28 mei een digitale pubquiz voor alle seniorleden. Alle deelnemers ontvangen voor aanvang van de pubquiz een kleine smakelijke verrassing om gezamenlijk op afstand toch alvast het glas te kunnen heffen op het jubileum van de club.