Team 4 Wedstrijdverslag

Afgelopen woensdagavond 30 oktober mocht team 4 senioren strijden om de punten. Team 4 is een geheel nieuw team, die in een klasse speelt die vele nog niet eerder kende. Om 20:00 spelen tegen het jonge team van De IJssel werd gezien als een leuke uitdaging. Na het warm spelen voelen we allemaal aan dat er kansen lagen om punten te pakken, maar dan moesten we wel vol aan de bak.

Met veel goede moed begon al snel de herendubbel. Olaf en Jeroen zaten er in de eerste helft lekker in,  het bleef spannend, maar op het eind liep de tegenstander uit. De eerste set werd verloren 21-18. In de tweede set bleek de tegenstander toch nog iets slimmer af en maakte er 21-16  van.

De damesdubbel met Brenda en Marieke begon erg veel belovend. De tegenstanders kwamen kracht te kort, waardoor er veel punten gepakt werden in het achterveld. De set werd gewonnen 20-22,  en werd ook de tweede set begonnen. Vol spanning zaten teamgenoten aan de moedigen. Zal dit dan de eerste gewonnen damesdubbel worden?? Ja hoor, 14-21 wat een leuke wedstrijd om te zien. Tussenstand werd hierdoor 1-1.

Nu ging er vaart in de wedstrijd komen, want we gingen spelen op 2 velden. Olaf moest de tegenstanders goed laten rennen om punten te pakken. Zo gezegd zo gedaan, eerste set net verloren met 22-20. Vol vertrouwen naar de tweede set! Terwijl hij een kleine voorsprong had ging plots zijn racket kapot. De spanning bleef in de wedstrijd, tweede set werd gewonnen 19-21.  Nu nog een spannende derde set, gaat de winst nu eindelijk naar al die weken naar Olaf? Beide spelers gingen er volledig voor, maar de set werd gewonnen door Robby, 21-19.

Tegelijktijdig stond ook Brenda op de baan, deze had al regelmatig de punten als eerste dame gepakt. Dit keer was het voor haar, geen leuke wedstrijd. De tegenstander kon niet tegen onze dame op 9-21  en 11-21.  Weer punten voor Brenda. Het bleef dus spannend: tussenstand 2-2.

Marieke had er vandaag ook veel zin in, maar alleen op de baan moest ze flink aan de bak. Ze verloor de eerste set met 9-21, terwijl ze wel een stuk beter kon. Met een heuse  peptalk door Brenda kwam Marieke weer op een heel nieuw inzicht. Klem zetten in het achterveld zou zorgen voor veel punten en dit bleek een uitstekende zet: 21-17. Nu nog een spannende 3 de set.

Op de andere baan werd er al gespeeld door Jeroen. Hij kreeg alle hoeken van het veld te zien, waardoor het lastig werd om geen smash kans te geven aan de tegenstander. Eerste set werd verloren: 21-10. Ruben, speelde met een vast patroon, en dit was een mogelijkheid om te winnen.  . Jeroen kwam 11-7 voor te staan en dit was dan ook door de gehele zaal te horen. Er volgde zoals iedere keer een korte break en zo werd ook de tactiek weer aangepast. Het werd echt spannend, uiteindelijk viel het laatste punt bij de tegenstander 22-20. Tussenstand werd na de gespeelde enkels 4-2.

De gemengde dubbels konden beginnen. Marieke en Jeroen waren nog goed warm en gingen gelijk weer spelen. Eerste set kon veel beter:  21-18.  Toen werd de knop omgezet de set werd gewonnen met 13-21. Nu gingen ze de baan op met voor de derde set. Trillend van de spanning: want dit kon wel eens de eerste gewonnen mix worden voor Marieke en Jeroen. Helaas werd er verloren: 21-12.

Het tweede sterke duo ging spelen en hier ging het er hard aan toe. De vele lange rally’s zorgde ervoor dat het plezier van badminton werd vergroot. Helaas werd de snelle en zware wedstrijd verloren met 21-17 -21-17. Met de score van 6-2, werd er uiteraard nog gezellig een glaasje limonade gedronken.