De Shuttelaar op bezoek bij Geert-Jan

De Shuttelaar maakt kennis met Geert-Jan

BC Druten is een levendige vereniging met vele activiteiten en een grote groep enthousiaste jeugd en seniorleden.
Om onze badmintonclub en haar leden nog beter te leren kennen bezoekt de Shuttelaar elke maand een jeugd- of seniorlid van BC Druten met een aantal interessante (badminton) vragen.
In de maand maart is de shuttelaar geland bij:

Wat is je naam?:
Geert-Jan van Woesik

Hoe oud ben je?:
36 lentes jong

Wat is je lievelingseten?:
Velen zullen zeggen/denken: Mc Donalds, maar het is toch echt Japans.

Het is je vrije zaterdagochtend. Wat doe je dan het liefst?:
Het liefst ga ik in de lente/zomer/herfst een flink stukje wielrennen. En uiteraard leuk dingen doen met Jan/Duuk en … en ok ok laat ik mijn vrouw Anna ook eens noemen in dit verhaal J.

Hoe lang ben je al lid van BC Druten?:
Ik had het er laatst met Piet over. Naar mijn mening ben ik al lid sinds mijn 6e (dus 30 jaar), maar volgens Piet ben ik lid geworden toen ik 8 was.  Dus laten we dat in het midden laten J…. Dus volgend jaar een jubileum jaar!!!!

Wat vindt je zo leuk aan badminton?:
Het is niet echt één specifiek aspect waardoor het zo leuk is! Ik denk ook dat iedereen het weer om andere redenen leuk vindt, maar voor mij zelf is het de combinatie van inspanning, ontspanning, vaardigheid, uitdaging en vooral de gezelligheid, die aantrekkelijk en belangrijk is.

Wat vindt je zo leuk aan BC Druten?:
Het “vrijdagavondje” J. De leuke mix tussen jong en oud.

Wat is jouw sterke kant in badminton (welk onderdeel/ slag bij badminton)?:
Inzicht, drop, trucjes, backhand-retour-smash…. Eigenlijk alle ingrediënten om een wereldtopper te zijn… maar helaas J

Wat was je hoogtepunt in jouw badmintoncarriëre tot nu toe?
Mijn vader Gerard, en zijn twee broers (Rob en Bert) zijn vanaf het begin lid geweest van BC Druten. Ze vormden al snel Druten 1. Helaas is mijn vader te vroeg te komen overlijden . Toen ik competitie begon te spelen wilde ik net zoals mijn vader in Druten 1 spelen. In 2006 kreeg ik de kans om in Druten 1 te spelen en zie dat dan ook ( ondanks al mijn titels (J) als het hoogtepunt bij BC Druten.

Heb je nog andere hobbies dan badminton? En zo ja, welke?:
Wielrennen en  natuurlijk mijn gezin.

Wat wil je de lezers van de shuttelaar graag meegeven?:
Het belangrijkste is om plezier in je sport te hebben en hier lekker mee bezig te zijn.

Bij welk juniorlid moet de shuttelaar nodig op bezoek?:
Thijs Deenik