50+1 jubileum van Badmintonclub Druten groot succes!

Badmintonclub Druten bestond vorig jaar 50 jaar. Door alle Corona beperkingen kon het op dat moment niet echt gevierd worden. In het weekend van 11 en 12 juni is dat helemaal ingehaald.

Een aparte jubileum commissie had een uitgebreid weekend programma voor iedereen in elkaar gezet en voorbereid. Op zaterdagmiddag werden de feestelijkheden afgetrapt met een vossenjacht voor de junioren in Druten-West. Tijdens deze speurtocht  moest de jeugd bij de gevonden vossen opdrachten uitvoeren om puzzelstukken te verdienen, die nodig waren om te weten waar de tocht zou eindigen. Na de vossenjacht stond een grote stormbaan op ze te wachten in sporthal De Heuvel, waar de jeugdleden de resterende energie kwijt kon. De middag werd afgesloten met friet en fris voor de jeugd en de vossen.

Enkele uren later begon het jubileumfeest voor alle senioren van de vereniging. Uiteraard weer in de “eigen” sporthal De Heuvel, maar dit keer in de in badminton stijl versierde bar. Met een pubquiz is onder andere de badminton kennis getoetst waarmee een “weekendje Spa” gewonnen kon worden (weekblad weekend met een flesje spa).

Als afsluiting van de festiviteiten was er op zondagochtend een gezelligheids-dubbel-hussel toernooi gepland voor leden en oud-leden. Met name door de aanwezigheid van de vele oud-leden was het een gezellig weerzien waarbij de herinneringen zijn opgehaald. Tegelijkertijd is er tot de laatste wedstrijd door iedereen fanatiek gestreden op de baan. Het jubileum is afgesloten in de  sporthal bar met een lunch voor alle aanwezigen.