Badminton; echt voor alle leeftijden!

Recentelijk heeft het oudste lid van Badminton Club Druten; Ben Guerin de mooie leeftijd van 81 bereikt. Dit bewijst maar weer mooi hoe onze sport echt voor álle leeftijden is! Ben speelt al vanaf het begin mee met de woensdagmiddaggroep, dat is al sinds oktober 2009. Voor de middag groep gaat het niet alleen om de sportieve inspanning. De bijbehorende gezamenlijke activiteiten om het sporten heen zijn net zo belangrijk.  Ben is altijd heel trouw aanwezig geweest en dat is te merken: zijn slagen zijn nog net zo goed als toen (als niet beter)! Met name de crossdrop, een tactische slag waar veel (tegen-)spelers moeite mee hebben, heeft hij geperfectioneerd.

Ben heeft ook andere hobby’s, zoals bijvoorbeeld op vakantie gaan naar Bali en eten. Hij weet dat laatste ook over te brengen op andere badmintonners van de middag groep, hij vraagt namelijk regelmatig wanneer ze weer eens samen uit eten gaan. Hij is erg sociaal en kan met iedereen heel goed opschieten, waardoor er altijd een gezellige sfeer hangt in de sporthal. Volgens zijn medespelers zou eigenlijk iedereen zo moeten zijn. Ben, van harte gefeliciteerd!

Badminton is een sport voor alle leeftijden. Naast de woensdag middag groep zijn er bij BC Druten ook senioren en junioren actief. Het jongste lid is 7 jaar.