Clubkampioenschappen bij Badmintonclub Druten

Afgelopen maand hebben de jaarlijkse clubkampioenschappen bij Badmintonclub Druten plaatsgevonden.

Bij de jeugd is er in verschillende leeftijdscategorieën een eerste ronde gespeeld waarna uiteindelijk in finale poules werd gestreden om de eindoverwinning. Het waren allemaal spannende wedstrijden met soms een onverwachte winnaar. Met enthousiaste ouders en opa’s en oma’s op de tribunes zijn in de diverse leeftijdsgroepen Anouk, Kim, Jesse en Senne clubkampioen geworden. Op de tweede plek zijn Pim, Eva, Przemek en Jelle geëindigd. Na afloop kregen zij als prijs allemaal een mooie beker. Daarnaast zijn de jeugdleden Jelle en Annika tot hun verrassing gekozen tot talenten van het jaar 2022 van BC Druten! Zij hebben van trainer Simon een nieuw racket gekregen.

Op vrijdag 3 en 15 april hebben de badmintonsenioren om het 2022 kampioenschap gestreden. Alle heren waren in de eerste speelronde (1 april) onderverdeeld in poules van 4, waardoor iedereen 3 enkel partijen speelden. Na deze poulefase zijn er nieuwe poules ontstaan op basis van de ranking. Hierbij zaten alle poulewinnaars samen in een nieuwe poule en alle nummers 2 hadden een eigen poule, enz enz. Deze laatste ronde werd gespeeld op 15 april. Dit was een avond met veel bloed, zweet en driesetters. De verschillen waren ook minimaal. Uiteindelijk mag bij de heren Stefan Hol zich komend jaar clubkampioen noemen en Ruben Schoonwater is tweede geworden.

De dames hebben allemaal in één poule gespeeld en speelden 6 wedstrijden. Uiteindelijk ging de laatste wedstrijd om de eerste plaats tussen Kim van Elk en Linda Kusters. Hierbij heeft Kim in een zeer spannende tweede set de winst naar zich toegetrokken en is Linda tweede geworden.