Competitieweekend!

Afgelopen vrijdag begon voor Team 4 hun tweede competitiewedstrijd. Zij moesten dit keer richting Apollo. De eerste duo’s Anton Remmits en Constant van Maurik, Jeroen Basten en Thijs Blijdenstein maakte het beide spannend in 3 sets, maar helaas niet in het voordeel van Druten. De enkelspellen waren ook wisselend en wisten Constant en Jeroen een punt voor Druten binnen te slepen. De laatste 2 wedstrijden waren de duo’s Constant van Maurik en Jeroen Basten, Anton Remmits en Thijs Blijdenstein. Anton en Thijs wisten in 3 sets een punt te pakken en bereikten een eindstand van 3-5. Goed gedaan Heren!

Seniorenteam 1, 2 en 5 speelde zondag 28 september in de sporthal de Heuvel te Druten.

Seniorenteam 1 speelde tegen Beca. Jelle van de Geijn en Constant van Maurik speelde een spannende dubbel en verloren deze in 3 sets. De dames Robin Daanen en Nicole Duijkers pakte het anders aan en wonnen deze in 2 sets. De enkels verliepen goed bij Jelle en Nicole en pakte beide een punt voor Druten. Constant van Maurik wist er een spannende enkel van te maken en pakte ook een punt in 3 sets. Helaas kon Robin geen 5e punt pakken en verloor haar singel. De gemengd dubbels waren aan de beurt en werden beide 3e sets. Bij de dubbel van Jelle van de Geijn en Nicole Duijkers viel het punt aan de goede kant en won team 1 met een eindstand van 5-3!

Seniorenteam 2 nam het op tegen Ban. De duo’s Mariusz Kotlega en Stephan Tenbult, Kim van Elk en Brenda de Vaan wonnen beide hun dubbels en waren de eerste 2 punten een feit. Stefan Hol begon daarna als eerste aan zijn enkel en speelde wederom een goede wedstrijd. Brenda de Vaan mocht als eerste dame aan de bak en maakte er een 3e setter van. Helaas viel deze niet in het voordeel van Druten. Mariusz Kotlega en Kim van Elk wisten beide hun wedstrijd te winnen. Zowel de gemengd dubbel van Stephan Tenbult en Brenda de Vaan als de gemengd dubbel van Stefan Hol en Kim van Elk verliep goed en wisten beide in 2 sets van Ban te winnen. Een super goede prestatie van dit team in de 2e klasse! Eindstand 7-1.

Voor seniorenteam 5 was het hun eerste wedstrijd en speelde deze tegen Ellaar. Duo Thijs Deenik en Niels van Zwam begonnen aan hun eerste dubbel. Deze verloren zij in 2 sets. Daarna waren Tom Tomlow en Florian van Zelst aan de beurt, zij wisten er een 3e set van te maken maar verloren deze helaas. Nu mochten de heren aan hun enkels beginnen. Thijs Deenik verloor helaas in 3 sets. Tom Tomlow verloor helaas in 2 sets. Niels van Zwam wist er ook een 3e set van te maken en deze was in het voordeel van Druten. Punt 1 was een feit! Als laatste enkel mocht Florian van Zelst aan de bak. Ook hij kon helaas geen punt halen voor dit team. Tot slot mochten de laatste twee dubbelspellen gespeeld worden door de duo’s: Florian van Zelst en Niels van Zwam, Tom Tomlow en Thijs Deenik. Bij beide waren de tegenstander van Ellaar sterker en namen zij de punten mee naar huis. Eindstand 1-7.

Ook de juniorenteams speelde thuis: Team 2, 4 en 5.
Juniorenteam 2 speelde tegen Ellaar. Herendubbel Ruben Schoonwater en Bjarne Snel mochten beginnen. Zij verloren in 2 sets van de heren van Ellaar. De dames Maartje Bloem en Disney Janssen wisten het eerste punt binnen te slepen voor Druten in 2 sets! Bjarne Snel begon aan de eerste enkel. Hij nam het op tegen Tom de Wijs en won in 2 sets. Maartje Bloem wist een 3e setter te spelen maar helaas niet in het voordeel van Druten. Ruben Schoonwater en Disney Janssen speelde beide een goede enkel maar konden geen punt halen voor Druten. De gemengd dubbels waren aangebroken en deze werden gespeeld in de duo’s: Bjarne Snel en Dinsey Janssen, Ruben Schoonwater en Maartje Bloem. Het eerste duo wist het erg spannend te maken zij wonnen in 3 sets met de uitslag van 5-21, 23-21 en 22-20! Het tweede duo zat ook erg dichtbij maar kon met 22-24 net geen derde set eruit halen. Eindstand werd 3-5.

Juniorenteam 4 nam het op tegen Culemborg. Duo Ties van Elk en Merlijn Lekatompessy wonnen met een uitslag van 21-14 en 21-7! Het eerste punt voor Druten is binnen. De herendubbel Bastiaan Braun en Wesley van Welie konden geen punt pakken en verloren deze. De enkel van Merlijn Lekatompessy en Wesley van Welie waren goed genoeg en zo kwamen er 2 extra punten bij. De laatste dubbelduo’s waren Ties van Elk en Bastiaan Braun, Merlijn Lekatompessy en Wesley van Welie. Het eerste duo maakte het spannend en worden de 3e set met 23-21! Het tweede duo won met een mooie eindstand van 21-5 en 21-17. Een goede dag voor dit team: ze wonnen met 5-3!

Juniorenteam 5 speelde tegen Appoldro. De herendubbel van Steijn Kempen en Martijn Schoonwater verliep goed maar konden helaas geen 3e set eruit halen en werd de laatste set 19-21. De meiden Lisa van Daalen en Meike Dekker konden niet genoeg weerstand bieden tegen Appoldro en verloren deze. Steijn Kempen en Lisa van Daalen hadden het moeilijk in hun enkelspel en konden geen punt voor Druten binnenslepen. Martijn Schoonwater speelde zijn enkel in 3 sets en wist te winnen met 14-21, 21-19 en 21-14! Het eerste punt is binnen! Meike Dekker mocht als laatste aan de bak maar kon helaas niet winnen van haar sterke tegenstander. De duo’s Steijn Kempen en Lisa van Daalen, Martijn Schoonwater en Meike Dekker speelde hun gemengd dubbel. Beide duo’s speelde goed maar konden geen punten meenemen voor Druten. Eindstand 1-7.

Uitspelende teams:
Seniorenteam 3 won met 7-1