Heren 1 Badmintonclub Druten kampioen!

BC Druten heeft weer een kampioen! In een rechtstreeks duel met concurrent BC Gestel heeft het eerste herenteam van BC Druten het kampioenschap in de wacht weten te slepen. Werd uit nog met 5-3 verloren van Gestel, in de thuiswedstrijd waren de Drutense mannen met 7-1, ondanks de spanning, duidelijk een maatje te groot voor Gestel.

We zijn natuurlijk heel trots op ons kampioensteam dat bestaat uit Ruben Schoonwater, Stefan Hol, Olaf Smeulders en Stephan Tenbult. Dit kampioenschap hebben ze als een hecht team gewonnen, waarbij ze elkaar hebben ondersteund en elkaar door de moeilijke momenten hebben geholpen.

In de elf gespeelde competitierondes hebben zij in totaal 88 enkel- en dubbelwedstrijden gespeeld waarvan zij er 74 gewonnen hebben. De twaalfde en laatste competitieronde is niet meer nodig om de nummer 2 op afstand te houden. Het kampioenschap heeft extra glans omdat het op de allerlaatste speelavond van de vereniging in de oude sporthal De Heuvel is binnengesleept.