Nieuwe clubkampioenen zijn bekend

Afgelopen zondag zijn de jaarlijkse clubkampioenschappen voor de senioren gehouden. ’s Morgens vanaf 10.00 uur werd er gespeeld bij de heren en dames in het enkel- en dubbelspel. De technische commissie had vooraf een ranking gemaakt, op basis waarvan de spelers waren ingedeeld. Volgens dit schema werd er gespeeld en dat leverde leuke wedstrijden op, waarbij er zoals meestal wel een paar verrassingen waren. Zo won bij de mannen Bram Pruijn van Jelle van de Geijn en bij de dames won Kim van Elk van Robin Daanen. Tussendoor werden er een aantal rondes dubbelspel gespeeld, waarbij iedereen voor zichzelf moest bijhouden of er gewonnen of verloren werd.

Voor de verliezers van de enkelpartijen was er een verliezersronde, zodat iedereen de hele dag kon spelen. Er deden ook een paar jeugdspelers mee bij de heren en zij belandden uiteindelijk allemaal in de verliezersronde, aangevuld met een paar minder presterende heren. Bij de dames waren wat minder deelnemers dan bij de heren en dus ook maar een kleine verliezersronde. De speelsters waren erg aan elkaar gewaagd, getuige het nipte verlies van Anne van Lith van Robin Daanen. Anne belandde uiteindelijk in de verliezersronde samen met de jeugdspeelster Maartje Bloem.

De halve finales bij de heren gingen tussen Constant van Maurik en Richard Weijenberg en tussen Geert-Jan van Woesik en Bram Pruijn. Constant won van Richard in een spannende wedstrijd en Geert-Jan won van Bram. De finale ging dus tussen Geert-Jan en Constant en deze wedstrijd werd overtuigend gewonnen door Geert-Jan. Hij is hiermee voor het eerst clubkampioen geworden en daar was hij bijzonder trots op. De wedstrijd om de derde en vierde plaats werd gewonnen door Richard, waarmee hij bewees nog steeds met de besten mee te kunnen. Overigens ook een prima prestatie van Bram die elfde geplaatst was.

De halve finales bij de dames gingen tussen Esther de Jong en Brenda de Vaan en tussen Kim van Elk en Robin Daanen. Esther won van Brenda en Kim van Robin, waarna de finale vast stond. In een spannende wedstrijd won Kim uiteindelijk en is daarmee clubkampioen geworden. Esther was erg teleurgesteld uiteraard, maar heeft met de tweede plaats erg goed gepresteerd. In de strijd om de derde en vierde plaats won Robin van Brenda.
Het dubbelspel leverde soms leuke wedstrijden op en zorgde voor een leuke afwisseling van de dag. Een gewonnen wedstrijd leverde drie punten op, een gelijkspel twee punten en een verliespartij een punt. Uiteindelijk werd aan het eind van de dag de behaalde punten opgeteld en bleek dat bij de dames Anne van Lith de meeste punten had gehaald en bij de heren Olaf Smeulders. Zij zijn hiermee clubkampioen dubbelspel geworden.
Al met al was het een leuke dag met boeiende wedstrijden, soms op het scherpst van de snede. De dag werd afgesloten in de kantine van de sporthal, waar het nog lang onrustig bleef.