Succesvol 9e Open BC Druten Toernooi

Op zondag 24 februari werd er in sporthal De Heuvel voor de negende keer het jaarlijkse BC Druten open toernooi georganiseerd.

Met 63 inschrijvingen vanuit veel verschillende verenigingen zat het toernooi propvol. Het was een primeur dat  2 spelers uit de nationale jeugdselectie meespeelden.  Met 21 (oud)leden was BC Druten zelf natuurlijk heel goed vertegenwoordigd.  Dit jaar kon er voor het eerst ook gespeeld worden in de categorie “mix dubbel”. Hiervoor was meteen veel interesse.

Met 106 wedstrijden op de planning is het de organisatie weer gelukt om voor alle categorieën  een poule systeem te spelen waardoor iedereen meerdere wedstrijden heeft kunnen spelen. Met veel gezelligheid naast het veld werden er de hele dag door spannende badmintonwedstrijden gespeeld. ’s Ochtends om 9 uur werden de eerste wedstrijden gespeeld, rond 18.00 uur begonnen de finales.

De badmintonners van BC Druten hebben zich goed laten zien en verschillende prijzen in de wacht gesleept. In de heren dubbel categorie 8 zijn Bram Pruijn en Remy Hansen eerste geworden.  Bij Gemengd dubbel categorie 8 hebben Remy Hansen en Marthe van der Heijden de eerste plaats behaald.

Wij kijken uit naar de 10e editie van ons toernooi in 2020!