Trots met de winst op zak van Beuningen!

Zondag 24 november 2013 speelden team 2 tegen team 2 van Beuningen. Een apart twist aan dit team is dat er 2 leden van BC Druten bij Beuningen spelen. Maar Stefan en Stephan beten het spits af met hun herendubbel. Met wijze woorden van onze trainer gingen ze de wedstrijd in. De eerste set was zo voorbij, met 12 punten tegen verliep de wedstrijd ook voorspoedig. De tweede set wisten ze weer makkelijk de overhand te krijgen. Ook de tweede set verliep goed met weer 12 punten tegen.

De damesdubbel van Kim en Marthe begon met een knal maar eindigde met een sisser. De dames van Beuningen waren niet voor één gat te vangen en wisten zich weer te positioneren om de dames van Druten tegen te gaan. Dit lukte helaas in de tweede en derde set. De uiteindelijke stand was 21-23 21-15 21-16. Maar desondanks het verlies hebben de dames toch genoten van een lekker potje badminton.

De herenenkels van Stijn en Stephan gingen goed, Stephan had wat opstart problemen waar Stijn juist afsluitproblemen had. Stephan had wat moeite om in beweging te komen, maar eenmaal in beweging had hij de tegenstander waar hij hem hebben wilde. Stijn begon meteen goed te spelen, maar begon later wat rustiger aan te spelen, waardoor de tegenstander dichterbij kon komen in de tweede set. Stephan heeft gewonnen met 21-15 en 21-13. Stijn met 21-8 en 21-18.

De damesenkel waren weer een lust voor het oog om naar te kijken. Fysiek en mentaal knalden de dames tegenover elkaar om met de eer er vandoor te kunnen gaan. Karlijn ging als een raket van start. Een fantastisch goede eerste set met 21-10 gewonnen. Helaas voor Karlijn herpakte de tegenstander haar spel waardoor Karlijn hier het onderspit delfde. Tweede set en derde set waren 21-16 en 21-9. Kim en haar tegenstander gingen gelijk op. Maar waar Kim de punten moest scoren, scoorde ze ook. Voldaan en met trots stapte ze van de baan af. Weer een overwinning voor Druten en goede moed voor Kim! Ondertussen stond het 4-2 voor Druten!

De mixwedstrijden gingen ook heel goed! Zuster en broeder Hol speelden zeer sterk en hadden aan een half woord genoeg. 21-10 en 21-17 werd deze wedstrijd positief voor Druten afgesloten!

Ook ging de mix van Kim en Stijn ook goed, maar de tegenstander bood meer weerstand, maar dat mocht niet baten want Stijn clearde erop los en Kim sprong overal tussen om alles af te maken. De laatste wedstrijd werd ook in het voordeel van Druten gewonnen met 23-21 en 21-18. Eindstand 6 punten voor Druten en 2 voor Beuningen!