IMG-20150112-WA0004

BC Druten feliciteert Team 3 met kampioenschap

Afgelopen zondag is team 3 van badmintonclub Druten kampioen geworden in de derde klasse van het district.

IMG-20150112-WA0004

Het team bestaande uit Stijn van den Heuvel, Olaf Smeulders, Esther de Jong, Anne van Lith en Mirjam Smit is met overweldigende resultaten twee wedstrijden voor het einde van de competitie al kampioen. Het was in de sporthal aan de Heuvel in Druten een spannend schouwspel, te meer omdat er volop gerekend moest worden of de concurrentie echt definitief achter zich kon worden gelaten. Vooraf leek een gelijkspel voldoende, maar gaandeweg bleek dat er meer punten nodig waren om echt kampioen te worden.

Dit is uiteindelijk gelukt door een 5-3 overwinning en toen dat eenmaal duidelijk werd kon de champagne ontkurkt worden.

De hele competitie heeft het team ruim bovenaan gestaan en nu is dan ook het kampioenschap terecht gevierd. Een mooie prestatie van dit jonge team, aangevuld met de routine van Mirjam, die het volgend seizoen een klasse hoger kunnen gaan proberen. Het team werd door alle supporters en overige teams in het zonnetje gezet.

Ons erelid, Lody Huber, heeft hier een prachtig verslag van geschreven!

IMG-20150112-WA0003

Dat je niet zomaar kampioen wordt bij Badmintonclub Druten is zondag 11 januari  wel gebleken. Er moesten veel driesetters gespeeld worden die Stijn vd heuvel en Olaf Smeulders zelfs vandaag nog weten te herinneren. De redactie zal niet verder in details treden, maar bij Olaf kon er geen lachje van af. Hij was niet tevreden over zijn spel. Zelfs niet nadat hij de enkelwedstrijd had gewonnen. Stijn daarentegen had het tegen de wat oudere opponent van Mariken af en toe geen antwoord op zijn slagen. Alles haalde de speler van Mariken terug. In de derde set leek het of Stijn terug kwam, maar helaas heeft hij het onderspit moeten delven. De enkel dames wedstrijd was voor de Junior , Esther de Jong een redelijke peulenschilletje. Nou ja peulenschilletje een behoorlijke dikke schil. Ze moest ook een driesetter spelen, die ze wel won.

Voor de tweede enkel dames wedstrijd mocht Mirjam Smit zich warm voor lopen, want dat had ze wel nodig ze zat al een poosje te wachten op haar speelbeurt. Haar wedstrijd verliep ook niet zonder slag of stoot. De eerste set wist ze naar zich toe te halen, maar de tweede set liet ze liggen. Hier moes dus ook de derde set het antwoord gaan geven. Mirjam stond er voor en won de wedstrijd. De Mannen dubbel wilde niet goed uit de verf komen voor het team BCD en werd helaas verloren afgesloten.

Het vrouwendubbel was weer wel succesvol. Esther en Anne vlogen over het badmintonveld en wonnen deze wedstrijd.Het werd steeds spannender, want het ging er om wat Beuningen in hun wedstrijd zouden maken aan punten. Daar uit kon je dan meten of het derde klasse Team vandaag kampioen zou worden. Het bestuur en verschillende leden gingen er al van uit dat het feit daar was. Maar de waarheid zei wat anders. Ze moesten op zijn minst een gemengd dubbel winnend afsluiten om het kampioenschap te vieren.

Om een lang verhaal kort te maken. Het eerste gemengd dubbel van Stijn van de Heuvel en Anne van Lith werd helaas verloren. Die van Olaf Smeulders en Mirjam Smit was niet makkelijk, maar wonnen die wel. Dat betekende dus dat het team kampioen was geworden, ondanks dat ze nog twee zondagen moeten spelen. Een bijzondere prestatie.

Al met al een prachtige kampioenschap gisteren bij BCDruten. Het team werd door voorzitter Richard Weijenberg in het zonnetje gezet. De nodige champagne of sekt werd er gedronken om dit feit te vieren. Ook waren er door Kim van Elk en Karlijn Hol kwarktaarten, chocoladetaarten en heerlijke cake gebakken.In de avond is het team met aanhang nog weze wokken in een restaurant in Beneden-Leeuwen.  Dus inzet en saamhorigheid viert hoog tij bij Badmintonclub Druten!